La santiaguesa que arrasa entre los profesores con un libro sobre diversidad en las aulas y ya roza los 100.000 seguidores en Instagram

Olalla Sánchez Pintos
Olalla Sánchez SANTIAGO

VIVIR SANTIAGO

Cedida

Tiene 28 años y se llama Iria Bermúdez, pero muchos la identifican como Mans de Ouro, la cuenta de Instagram, ya viral, en la que comparte recursos educativos. En el reciente Día del Libro agotó en su web los ejemplares de «Os meus incribles compañeiros»

28 abr 2024 . Actualizado a las 10:39 h.

En una semana en la que los libros fueron protagonistas, los suyos, principalmente el último -Os meus incribles compañeiros-, tuvieron también gran demanda. «O 23 de abril agotei os exemplares dese título na web, sobre todo da edición en catalán», celebra la santiaguesa Iria Bermúdez. «Estou moi contenta, sobre todo, pola resposta que provoca nas aulas, ao axudar aos nenos a identificar o que lles pasa a eles ou aos seus compañeiros», añade esta profesora, de 28 años, a quienes muchos, sobre todo en el mundo educativo, identifican como Mans de Ouro.

Ese es el nombre de la cuenta de Instagram abierta por ella hace años, inicialmente para publicar sus manualidades -«a miña nai dicíame que tiña mans de ouro»-, aunque ya centrada desde el 2021 en el ámbito educativo. Ese año, siendo ya profesora del colegio Compañía de María de Santiago -en este 2024 imparte en primero de Primaria-, ideó un manual para un alumno que no quería leer. «Busquei algo que motivase ao neno. A el gustáballe a cociña e fixen un libro con pizzas no que había que ler os ingredientes. Sei debuxar e maquetar», explicaba la compostelana en una entrevista realizada en La Voz.

Tras colgar ese libro en PDF en su cuenta de Instagram, en una semana llegó a 12.000 personas, siendo el primero de los muchos recursos educativos que ella veía necesarios y que, a partir de entonces, no dudó en acometer y compartir. Ahora, tres años después, y ya con web propia, el proyecto se encamina hacia los 100.000 seguidores en Instagram.

Libros sobre diversidad en las familias y en el aula

A finales del 2022, y tras escuchar comentar a una alumna suya, que procedía de una familia desestructurada, que no la veía reflejada en los cuentos, la compostelana se decidió a editar su primer libro -Os meus incribles veciños-, centrado en un edificio lleno de familias diversas. A la presentación, que tuvo lugar en enero del 2023 en Santiago, no dudaron en acercarse profesores del País Vasco o Burgos, que la seguían y la apoyaban. Un éxito editorial -«está a punto de entrar na terceira edición»- al que, este año, y sin aparcar nunca la docencia, le siguió un segundo título.

Iria Bermúdez, con su primer libro y con varios de sus recursos educativos
Iria Bermúdez, con su primer libro y con varios de sus recursos educativos XOAN A. SOLER

Iria Bermúdez, que siempre recuerda que de pequeña suspendía al ser disléxica hasta que, estudiando Maxisterio, comprendió lo que le pasaba, no dudó en ilustrar en un cuento una clase que rompiese estereotipos y diese normalidad a aspectos y etiquetas que se establecen en el aula. «Nunha das primeiras páxinas de Os meus incribles compañeiros a mestra xa aclara que nesa clase non existen os nenos especiais. Nel recollése a diversidade das aulas, intentando amosar as necesidades ou dificultades que pode afrontar cada neno, así sexa pola dislexia, o daltonismo, a dislalia -dificultad en la articulación de palabras- ou a disfemia -como tartamudez-, sen dicilas expresamente. Incídese tamén en que algo che pode custar moito, mentres que outra cousa dárseche moi ben. Por exemplo, nunha páxina preséntase a unha nena en silla de rodas. Vese que non pode camiñar, pero que está facendo matemáticas, e na escena tamén hai unha pelota de baloncesto. Os nenos hilan todo: vai en silla de rodas, pero xoga ao baloncesto e se lle dan ben as mates. Hai como unha balanza», aclara, muy satisfecha por la acogida.

«O mellor é notar como os nenos identifican ou recoñen algún dos casos representados. Danse conta que ao mellor ese neno que se trabucaba ao ler era pola dislexia. O día 2 de abril foi o Día do Autismo e os alumnos dicíanme que entendían que iso era o que lle pasaba a Iván, o do libro, ao querer ter todo ordeado así como ler con pictogramas. E tamén o que lle pasaba a outro neno que levaba uns cascos para que non lles molestase o son», subraya con orgullo.

Las ventas refrendan el acierto editorial. «Está vendéndose sobre todo entre os profesores. Moitos coméntame que lles axuda nas aulas, para falar sobre a diversidade. Está pensado para primeiro ou segundo de Primaria, aínda que algúns mestres o toman como ferramenta noutros cursos para abrir debate», añade.

«Algo que me alegrou moito foi ver que este libro se está vendendo moito en galego. Iso ata o agora non me pasaba. Vía que tiña máis eco fóra», señala abrumada, admitiendo que los elogios, tanto de su cuenta en Instagram como de los libros, traspasan ya fronteras, con amplia recepción por Europa y Latinoamérica.

«O mellor é escoitar a un neno dicir que o libro os inclúe a todos», remarca.