Homenaje a los bomberos del accidente de autobús de Pedre: «Non dubidaron en poñer en risco as súas propias vidas»

Alfredo López Penide
López Penide PONTEVEDRA / LA VOZ

PONTEVEDRA CIUDAD

Ramón Leiro

«Aquela noite se tiveron que levar a cabo accións de emerxencia nunha situación de grave risco», reconoció el cabo César Lago

10 may 2024 . Actualizado a las 11:33 h.

Santiago, Marcos, Aaron, César y Rubén son los nombres de los cinco bomberos del parque municipal de Pontevedra que el 22 de diciembre del 2022 intervinieron en el accidente del puente de Pedre, un siniestro que le costó la vida a siete viajeros de un autobús, si bien gracias a su intervención un octavo ocupante y el conductor del autocar pudieron ser rescatados. Este jueves, la junta de personal del Concello de Pontevedra les dedicó un homenaje a quienes aquella noche de Navidad, en palabras de Héctor Santaló, delegado de personal, «expuxeron a súas vidas alén do seu deber, alén das súas responsabilidades», algo que les ha hecho acreedores de la Medalla ao Mérito da Protección Civil de Galicia.

Ramón Leiro

Tras agradecer que se hubiera valorado el trabajo que realizaron «aquela fatídica Noiteboa», el cabo César Lago, señaló que «aquela noite se tiveron que levar a cabo accións de emerxencia nunha situación de grave risco para as persoas que se atopaban no interior do autobús accidentado, así como para os rescatadores do servizo de extinción de incendios de Pontevedra, que non dubidaron en poñer en risco as súas propias vidas para axudar ás vítimas».

Lago resaltó el orgullo que le producía haber sido reconocidos con este galardón, al tiempo que rememoró la confusión que existía «nos momentos previos a chegar ao sinistro» porque «a información era moi difusa polo que non sabíamos moi ben o que nos íamos encontrar». De hecho, durante todo el recorrido hasta Pedre mantuvieron el contacto con los servicios de emergencias ya establecidos en el viaducto, de tal modo que, «polo que puidemos deducir, tiñan tanta información coma nós porque dende o alto da ponte no se podía verificar o que había abaixo», añadió.

Ramón Leiro

Las condiciones meteorológicas, «moi adversas», condicionaron la intervención del retén de guardia hasta el punto que desde el viaducto era casi imposible valorar la situación: «Aínda estando no punto, no lugar, non tíñamos a certeza de cantas persoas ían dentro (...). Desde arriba víanse as mans dunha persoa, alguén que se movía... pero non podían dicirnos con certeza se eran unha, dúas ou cinco, o se a persoa que estaba alí estaba viva ou falecida», precisó César Lago.

Esto determinó que se optase por descender y se realizase una valoración desde abajo, desde el mismo punto donde se hallaba el autobús siniestrado en un escenario de fuertes vientos, lluvia y fuertes corrientes del río Lérez.

En el homenaje impulsado por la junta de personal del Concello de Pontevedra estuvieron los concejales Yoya Blanco (PSOE) y Rafa Domínguez (PP), quien criticó que no hubiese acudido nadie en representación del BNG.

Rematan las obras en el viaducto, que recupera los dos carriles de circulación

Con la retirada de los semáforos de regulación del tráfico y de los elementos de señalización estaba previsto que este jueves por la tarde rematasen las obras del viaducto Vichocuntín «despois dunha profunda reforma». De este modo, desde la Subdelegación del Gobierno en Pontevedra precisaron que, de este modo, se completará la apertura de los dos carriles de circulación por este tramo de la carretera N-541.

Ramón Leiro

Desde el gabinete de Abel Losada precisaron que «o investimento nesta mellora, acometida tralo tráxico accidente dun autobús de transporte regular de viaxeiros na Noiteboa de 2022 nunhas circunstancias meteorolóxicas extremas, alcanzou os 1.101.765 euros». Estos trabajos «incluíron o reforzo dos elementos de contención coa construción de peitorís de formigón, a mellora dos pasos peonís laterais, a ampliación do ancho da ponte, a impermeabilización das xuntas de dilatación e a renovación da capa de rodadura».

En paralelo, el subdelegado del Gobierno en Pontevedra transmitió «unha mensaxe de solidariedade e recordo para as familias das sete persoas que perderon a vida naquel tráxico suceso», al tiempo que trasladó su agradecimiento «ás Forzas e Corpos de Seguridade e ao persoal de emerxencias que participou no rescate», así como a Maica Larriba y José Miñones.